Jag önskar att någon hade filmat idag

Idag önskar jag att någon hade filmat när jag red Dimma. Hon kändes riktigt fin, och det hade varit så kul att få se henne.

Jag hade ingen riktig plan för vad vi skulle träna på idag när jag åkte ut till stallet, och hade inte ens bestämt om vi skulle rida ut, eller om vi skulle vara på ridbanan. Först när jag suttit upp bestämde jag mig för att vi skulle jobba lite på ridbanan.

Vi värmde upp med lite lydighetsövningar. Jag ville att hon skulle vara alert och lyssna på mig, och inte gå och titta på vad de andra hästarna gjorde (vilket hon ville göra), och ganska snart så började hon jobba ordentligt. Vi jobbade också på att göra halt och stå stilla. Små Dimmahästar får inte gå när de vill, utan måste vänta på framåtsignal, något som hon inte alltid är helt förtjust i.

Sen provade vi något nytt. Jag tog på henne ett par boots, och efter ett par varv på ridbanan red vi ut och töltade på grusvägen, och vad hon töltade!

Vi töltade arbetstölt och lite mer ökad tölt och hon kändes verkligen kanonfin!
Det hade jag velat att någon hade filmat!



Dimma höstvintern -11/12

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack snälla du! <3 Kram Sandra

2012-04-17 @ 08:06:54
URL: http://motosidressyr.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad härligt, men så är det väl jämt, att det går bra när man inte har kamera, när man har kameran går det inte lika bra.



Sv: Hur gick det med viktbootsen :)??

2012-04-19 @ 17:21:52
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad härligt det låter! Hade varit kul att få se det passet. Att jobba med lyhördhet är något som jag och Rósa också kommer behöva göra en hel del, hon är också sådan som hellre vill kolla vad hästarna i hagen intill gör än att lyssna på mig. Matte är för tråkig...



SV: 51 kvadrat är väl helt lagom :) Vår lägenhet är 57 och det tycker jag räcker gott och väl till mig och sambon och katterna :)

2012-04-19 @ 18:25:09
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Ja visst önskar man att det smög nån i buskarna ibland?:)



SV: Ja jag med! ofta har jag världens bästa plan i huvudet men får liksom inte ut det och det blir något halvdant:(

2012-04-19 @ 20:35:42
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Ja det är också mitt problem. Tycker alltid att jag är så trött och det beror ju på att jag hoppar över riktig mat:( Försöker bunkra så att det alltid finns någon låda i frysen.. Men i takt med att inkomsterna ökar så ökar faktiskt antalet gånger man äter ut drastiskt..

2012-04-20 @ 20:22:53
URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0