Förändring...

Utdrag ur min anteckningsbok/dagbok:

" Tiden tickar på som vanligt och leder till stora och små, och mer eller mindre viktiga händelser och förändringar.

Jag tror, på tal om förändringar att de senaste åren har förändrat mig på många sätt. Jag kan inse att jag håller på att bli vuxen
. Jag antar att jag mer och mer hittar och accepterar Sanna, den människa hon är, och den människa hon ska bli.

Kanske är detta en nödvändighet för att bli vuxen, ett viktigt steg i mognadsprocessen. Om jag inte vet vem jag är, hur ska jag då kunna vara mig själv och leva mitt liv.

Hur jobbigt det än kan vara med förändringar så måste vissa av dem ändå ske. Vi kan inte stå och trampa på stället. Vi måste ta oss vidare.

Vi måste tro och lita på oss själva, för hur många andra vi än omger oss med så är det bara jag själv som är jag, och det är bara jag som lever mitt liv."




1998


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0